1. Milyen autókkal lehet részt venni a versenyeken?
Idén a túrákra csak olyan oldtimerekkel lehet nevezni, melyet 1986. január 1. előtt gyártottak, és a jármű közúti forgalomban részt vehet, érvényes műszaki vizsgával és kötelező biztosítással rendelkezik. Utólagos, de korhű változtatások megengedettek. Nem korhű változásokkal nevező autók, replikák, autóbuszok, katonai (harci) járművek versenyeinken nem vehetnek részt.

2. Youngtimer autóm van, indulhatok-e vele?
Youngtimernek az 1985. december 31. után gyártott autó számít, amellyel általában lehet indulni egy versenyen, de külön kategóriába kerülnek a fiatal autók a verseny végeredményében; Szuperkupa pontot nem kaphatnak.

3. Ugyanazzal az autóval kell mennem végig egész évben?
Nem kötelező azonos autóval menni a Szuperkupa futamain, a pontverseny vezetők és navigátorok között zajlik.

4. Kapnak az autók rajtszámot?
A verseny rendezősége által biztosított rajtszámokat, feliratokat a résztvevő köteles járművén a verseny idejére elhelyezni.

5. Hogyan versenyeznek az oldtimerek?
A verseny nem egy szokványos gyorsasági verseny, hanem adott idő alatt adott távolságot kell a résztvevőknek teljesíteni, egymás után általában percenként rajtolva. Az adott versenyek szabályzata tartalmazza a legfontosabb tudnivalókat az itinerfüzettel, a menetlevéllel, a normál és 1/100 szakaszokkal, különleges feladatokkal valamint a büntetőpontokkal kapcsolatban.

6. Mik azok az 1/100-as szakaszok?
Olyan, előírt időre teljesítendő szakaszok, ahol rajtóra, fotocellák és mérőslaugok segítségével mérik századmásodperc pontosan az autó haladását a rajt, a cél és az esetleges köztes pontok között. Hosszuk 10m-től több kilométer lehet. Az eddigi leghosszabb 11km és 1000 másodperc volt.

7. Hogyan kell tájékozódni?
A verseny útvonalleírását az itinerfüzet tartalmazza. Ebben a füzetben minden kereszteződés, időellenőrző, áthaladás-ellenőrző és 1/100-as szakasz jelölve van. A pontok távolsága meg van adva a rajttól és az előző elágazástól is kilométerben és mérföldben. Ezen kívül tartalmaz még egyéb tájékozódást segítő műtárgyakat: hidat, alagutat, helység kezdetét, befejezését jelző táblákat is. A versenyzőnek nem kell tudnia, merre jár, csak a következő kereszteződésre, elágazásra kell koncentrálnia. Itt megtekinthet egy mintaoldalt az itinerből.

8. Kell-e valamilyen speciális tulajdonsággal rendelkezni az induló autónak?
Az egyetlen ajánlott tulajdonság, hogy legyen üzembiztos, mert a versenyen előírt átlagsebességeket csak így lehet biztonságosan tartani. A versenyen való eredményes részvételhez előnyt jelent a pontosan működő kilométeróra, amely csak mechanikus lehet, de nélküle is teljesíthető a verseny. Két jó stopper és pontos karóra ajánlott a résztvevőknek, amelyek közül a speciális szakaszokon csak mechanikus kiviteleket lehet szintén használni.

9. Az autómban csak mérföld óra van, jelent ez valamilyen hátrányt?
Nem, mert az itiner távolságadatai mérföldben is meg vannak adva.

10. Hogyan lehet nevezni versenyekre?
Az egyes rendezvények honlapjain talál erre vonatkozó iránymutatásokat. Egységesen az adott verseny nevezési lapjának kitöltésével és a nevezési díj befizetésével lesz valaki regisztrált induló a rendezvényen. A szervezőiroda a jelentkezést minden esetben írásban (általában elektronikus úton) igazolja vissza, és így kap tájékoztatást a további teendőkről is.
A korlátozott létszám miatt a rendezőség fenntartja magának a jelentkezők kiválasztásának jogát.

11. Milyen útvonalakon haladnak a túrák?
A túrák Magyarország és esetleg a szomszédos országok legszebb tájait igyekszenek felkeresni. Érdekes, eldugott helyekre is eljut a mezőny az adott tájegységben, de az útvonal részei lehetnek nagyobb városok is a közönség kiszolgálása miatt. Az útvonalak tervezésénél cél, hogy a résztvevők olyan helyekre jussanak el, ahol korábban még nem jártak.

12. Ki nyeri a versenyt?
A tervezett 200-500 kilométert szakaszokra bontva, percre meghatározott időre kell teljesíteni a versenyzőknek. Ezeken az etapokon belül vannak az 1/100-as szakaszok, amelyeket századmásodperc pontosan kell teljesíteni. Az előírt etapok és 1/100-as szakaszok, különleges feladatok teljesítését kiértékelve a verseny abszolút győztese az a csapat lesz, amelyiknek a rendezvény folyamán a legkevesebb a hibapontjainak összege.

13. Mit tartalmaz a nevezési díj?
Minden versenyen mást tartalmazhat a nevezési díj. Ami biztosan benne foglaltatik:
- a versenyen és a rendezvény alatti étkezéseken való részvételt
- rajtszámot
- itinerfüzetet
Többnapos rendezvény esetén a szállást is tartalmazhatja. Amennyiben a szállás nem része a nevezési díjnak, abban az esetben a rendezők felajánlhatnak lehetőségeket, de ebben az esetben ez sem kötelező. Akkor, ha a nevezési díj a szállást is tartalmazza, a szolgáltatás nem bontható meg, a verseny és a kiszolgálás egy egységet képez.

14. Lehet-e segédeszközöket használni?
Az egyenlő esélyek biztosítása érdekében az Oldtimer Szuperkupán induló versenyzők nem használhatnak elektronikus navigációs rendszert, azaz GPS-t; és a digitális stopperek és mérőeszközök használatát a szervezők korlátozzák. Azoknak a résztvevőknek, akik elektronikus mérőműszereket használnak, 2-es szorzóval növelik hibapontjaik számát.

15. Verseny közben honnan tudom meg a teljesített szakaszok eredményeit?
A versenyeken SMS-ben kapnak a résztvevők tájékoztatást minden szakasz után, amiben megkapják saját hibapontjaikat. A versenynap végén, a versenyközpont hirdetőtábláján kerülnek az eredmények kifüggesztésre, illetve a verseny végén a díjkiosztó után kerül szintén kifüggesztésre a végeredmény. Az eredmények a verseny után PDF formátumban letölthetők.

16. Be kell-e tartani a KRESZ-t?
A verseny sohasem tartalmaz olyan előírt átlagsebességet, amely esetén át kellene lépni a megengedett sebességhatárokat. A verseny minden pillanatában be kell tartani a KRESZ előírásait autóra és vezetőjére nézve egyaránt. A KRESZ súlyos megszegése esetén a rendező kizárhatja a versenyzőt a további küzdelemből.

17. Milyen felkészülési lehetőségük van a versenyzőknek?
A szervezők általában biztosítják a versenyre nevezettek számára, hogy a verseny előtt egy külön napon, vagy a versenyt közvetlenül megelőző napokon kipróbálják az 1/100-as szakaszon való haladást, mivel otthoni körülmények között fotocella hiányában ezt nem lehet gyakorolni.